Selamat Datang ke halaman Karang Karya. Semoga segala ilmu pengetahuan yang ada di sini dapat dimanfaatkan sebaiknya




ShoutMix chat widget










yahoo
Sarah Shop
ranoadidas
brudirect
brunei news
Google



* Tahukah anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku

* Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan

* Orang yang jarang berfikir paling minimum mempunyai 10,000,000,000 sel otak (neuron) & Orang yang rajin berfikir mempunyai sehingga 1,000,000,000,000 sel otak. Semakin kerap kita berfikir semakin banyak sel otak terbentuk.

* "mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar,Didik janganlah diherdik"

Selasa, Ogos 12, 2008
Mimpi Yang Menakutkan

Pada suatu petang, saya dan dua orang sahabat pergi ke sebatang sungai untuk memancing ikan. Memancing adalah kegemaran kami bertiga sekiranya kami mempunyi masa lapang. Sudah hampir dua jam kami berada di tebing sungai tersebut dan azan Maghrib akan kedengaran dalam beberapa minit saja lagi. Hari akan menjadi malam, kami terus bergegas untuk pulang ke rumah.

Dalam perjalanan pulang, kami tidak menyedari bahawa kami telah sesat. Hari semakin gelap dan tiada satu pun lampu menyala pada waktu itu. Tanpa kami sedari kami berada di dalam hutan. Saya merasa takut kerana itu lah pertama kali saya berjalan dalam gelap.

Saya dapat merasakan ada sesuatu mengikuti kami dari belakang. Dalam ketakutan, saya beranikan diri juga untuk memandangnya. Ada lembaga yang amat menakutkan.

‘Tolong!’, saya berteriak sekuat hati ketika lembaga itu cuba untuk mencekik leher saya.

Kami berlari pantas seperti kilat untuk menyelamatkan diri. Tiba-tiba kami terjatuh ke dalam satu lubang yang sangat besar.

Saya terbangun dari tidur dan berada di atas lantai. Baru saya tahu bahawa saya telah bermimpi dan terjatuh dari katil.

Saya telah terlupa untuk mencuci kaki dan membaca ayat suci Al-Quran sebelum tidur yang ibu saya pernah nasihatkan sebelum ini.

2 Comments:

wakakaka...rupe rupenye jatuh katil...

24 April 2010 pada 3:25 PTG  

Hihihihihihihi

6 Julai 2017 pada 9:04 PTG  

Catat Ulasan

<< Home