Selamat Datang ke halaman Karang Karya. Semoga segala ilmu pengetahuan yang ada di sini dapat dimanfaatkan sebaiknya




ShoutMix chat widget







Mimpi Yang Menakutkan




yahoo
Sarah Shop
ranoadidas
brudirect
brunei news
Google



* Tahukah anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku

* Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan

* Orang yang jarang berfikir paling minimum mempunyai 10,000,000,000 sel otak (neuron) & Orang yang rajin berfikir mempunyai sehingga 1,000,000,000,000 sel otak. Semakin kerap kita berfikir semakin banyak sel otak terbentuk.

* "mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar,Didik janganlah diherdik"

Rabu, Ogos 13, 2008
Cuti Sekolah Yang Lalu

Pada cuti penggal sekolah yang lalu, saya dan keluarga telah pergi ke Pantai Muara. Ayah saya telah memandu kereta. Ibu duduk di hadapan dan saya dengan tiga adik-beradik saya duduk di belakang.

Kira-kira tiga puluh minit kemudian, kami sampai ke Pantai Muara. Kami lihat pemandangan pantai itu sangat cantik. Cuaca pada petang itu panas. Ayah dan ibu membawa kami ke gerai yang berhampiran untuk membeli minuman dan makanan. Selepas itu kami mencari tempat untuk duduk.

Saya, kakak dan adik saya bermain di kawasan permainan. Ayah dan ibu menonton kami bermain. Mereka nampak gembira dan kami amat seronok bermain dan berkejar-kejaran.

Kami adik-beradik letih dan berpeluh. Ayah menyuruh kami berehat dan makan dan minum yang telah kami beli di gerai tadi.

Tidak lama selepas itu, ayah menyuruh kami bersiap-siap untuk pulang ke rumah.

Itulah pengalaman saya pada cuti penggal sekolah yang lalu. Saya rasa seronok dan ingin ke sana lagi pada masa akan datang.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home