Selamat Datang ke halaman Karang Karya. Semoga segala ilmu pengetahuan yang ada di sini dapat dimanfaatkan sebaiknya




ShoutMix chat widget







Kebakaran

Hobi Saya

Saya Sebuah Basikal

Cuti Sekolah Yang Lalu

Mimpi Yang Menakutkan




yahoo
Sarah Shop
ranoadidas
brudirect
brunei news
Google



* Tahukah anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku

* Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan

* Orang yang jarang berfikir paling minimum mempunyai 10,000,000,000 sel otak (neuron) & Orang yang rajin berfikir mempunyai sehingga 1,000,000,000,000 sel otak. Semakin kerap kita berfikir semakin banyak sel otak terbentuk.

* "mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar,Didik janganlah diherdik"

Sabtu, Ogos 16, 2008
Sahabat Karib Saya

Fazilah adalah sahabat karib saya. Saya mengenali dia sejak kami belajar di dalam darjah 1. Sekarang dia berumur 11 tahun dan tinggal di Kampong Kilanas. Dia merupakan anak kedua daripada tiga adik-beradik. Dia mempunyai seorang abang dan seorang adik perempuan.

Fazilah mempunya hobi iaitu bermain badminton. Pada setiap waktu petang, dia bermain badminton bersama-sama bapa dan adik-beradiknya di kawasan lapang dekat rumahnya. Dia juga selalu menjemput saya untuk bermain bersama. Sekiranya ada masa lapang, saya dan Fazilah juga sering menonton rancangan televisyen bersama-sama.

Saya menyukai Fazilah kerana dia seorang yang baik dan rajin. Dia selalu membantu saya sekiranya saya tidak memahami pelajaran yang telah cikgu ajar di sekolah. Sekiranya dia tidak memahami pelajaran yang telah diajarkan, saya akan membantu dia. Saya dan Fazilah adalah bagai aur dengan tebing.

Dia juga suka menolong ayah dan ibunya di rumah. Dia selalu membantu orang tuanya membersihkan rumah seperti membuang sampah dan menyapu lantai.

Itulah cerita ringkas mengenai sahabat karib saya. Saya berharap persahabatan saya dengan Fazilah akan kekal selama-lamanya.

31 Comments:

bagi permulaan membuat karangan seharusnya menggunakan formula 5W 1H. untuk pertanyaan sila rujuk kepada Fatamorgana.sekian

16 Ogos 2008 pada 11:04 PG  

I like it!! Karangan yang BAGUS . .

27 Januari 2012 pada 6:57 PTG  

terima kasih atas perkongsian..

27 Ogos 2012 pada 10:57 PTG  

saya suka karangan ni...i like it...

13 Ogos 2013 pada 12:58 PTG  

terima kasih atas karangan ini..esok pada 10september.2013..saya akan menduduki ujian UPSR ..karangan yng bertajuk "SAHABAT KARIB SAYA" adalah soalan ramalan..thanx

9 September 2013 pada 8:35 PTG  

Terima kasih siapa yang tulis semua kerja saya menjadi lebih senang

15 Januari 2014 pada 8:41 PTG  

saya suka karangan bertajuk"SAHABAT BAIK SAYA".kata adik saya sendiri.

13 Mac 2014 pada 2:07 PTG  

I LIKE THIS ESSAY?

13 Mac 2014 pada 2:09 PTG  

saya suka karangan ini.

28 Mei 2014 pada 11:26 PG  

pendek sangat and teruk

17 Jun 2014 pada 6:47 PTG  

karangan yang lemah ..ayat yang tidak gramatis.. sila belajar lagi buat karangan tu ....teruk sngt ...aku lebih sedap drpd kau buat ayat tu ..pui

23 Ogos 2014 pada 12:54 PTG  

i like this

13 Oktober 2014 pada 9:35 PTG  

my teacher asked me to write an essay so i write this essay when i go to school my teacher call me " - - - - - - mana karangan semalam saya suruh buat" so i give this essay after she read the essay she said to me " wow very good" and she give a clap to me thank you i like this essay:)

13 Oktober 2014 pada 9:43 PTG  

Macam bengong je

18 Januari 2016 pada 9:46 PG  

Mana aku nak dengar jugak

22 Jun 2016 pada 7:32 PG  

Kenapa karangan ini cuma 5perengan sahaja sepatutnya 6perengan....

5 Ogos 2016 pada 11:23 PTG  

bagus siap ada peribahasa lagi.

4 September 2016 pada 9:02 PTG  

Best lah karangan ni...

22 September 2016 pada 7:35 PTG  

Best lah karangan ni...

22 September 2016 pada 7:35 PTG  

Ye ke....nampak ok je.

22 September 2016 pada 7:38 PTG  

Setiap orang mempunyai kawan. Begitu juga dengan saya. Saya mempunyai seorang kawan yang paling saya sukai, namanya Yuanmei.
Saya berkawan dengan Yuanmei semenjak kami di tadika lagi. Umur Yuanmei dan umur saya sebaya, iaitu 12 tahun. Yuanmei dilahirkan di Johor pada 18 Mc 2005.
Rumah saya bersebelahan dengan rumah Yuanmei. Oleh sebab itu, hubungan kami sangat erat, kami juga bersekolah di sekolah yang sama dan duduk bersebelahan di dalam kelas. Setiap pagi, kami menunggang basikal ke sekolah bersama-sama kerana jarak rumah kami dengan sekolah tidah jauh.
Keluarga Yuanmei sangat kaya. Namun begitu, Yuanmei tidak sombong. Dia tidak benar meninggi diri. Sebab itulah, saya berkawan dengan Yuanmei.
Yuanmei juga sangat cedek dalam pelajaran. Dia tidak benar lokek dengan ilmu yang dimemilekinya.
Saya sangat suka akan Yuanmei. Sya berharap persehabatan kami akan kekal sampai bila-bila.

16 Jun 2017 pada 9:35 PG  

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

3 Julai 2017 pada 9:25 PTG  

Baik jer karangan nie.....

6 Julai 2017 pada 8:52 PTG  

Ye saye rase karangan nie pun baik jer...

6 Julai 2017 pada 8:55 PTG  

Sangat baik and good karangan nie...

6 Julai 2017 pada 9:00 PTG  

Terima kasih untuk karangan in
Saya akan menduduki ujian UPSR pada hari isnin

21 September 2018 pada 5:48 PTG  

Bele doh

3 Mac 2019 pada 2:47 PTG  

Says juga dengan karangan ini... Karangan ini membantu saya membuat kerja sekolah.. Karangan ini memberi saya idea untuk saya membuat karangan

9 Julai 2019 pada 10:10 PTG  

Karangan yang bagus ,good job

7 September 2020 pada 8:54 PTG  

so good idea thanks !!!

16 September 2020 pada 10:22 PTG  

6 perenggan laaaaaaa

20 April 2021 pada 9:19 PTG  

Catat Ulasan

<< Home