Selamat Datang ke halaman Karang Karya. Semoga segala ilmu pengetahuan yang ada di sini dapat dimanfaatkan sebaiknya




ShoutMix chat widget







Guru Yang Saya Kagumi

Sahabat Karib Saya

Kebakaran

Hobi Saya

Saya Sebuah Basikal

Cuti Sekolah Yang Lalu

Mimpi Yang Menakutkan




yahoo
Sarah Shop
ranoadidas
brudirect
brunei news
Google



* Tahukah anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku

* Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan

* Orang yang jarang berfikir paling minimum mempunyai 10,000,000,000 sel otak (neuron) & Orang yang rajin berfikir mempunyai sehingga 1,000,000,000,000 sel otak. Semakin kerap kita berfikir semakin banyak sel otak terbentuk.

* "mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar,Didik janganlah diherdik"

Selasa, Ogos 26, 2008
Berbuat Jasa
Pada suatu petang, Ahmad sedang berjalan-jalan di bandar untuk pergi ke rumah kawannya, Khairul, yang tinggal di Kampong Ayer. Dia masuk sekejap di sebuah kedai untuk membeli minuman. Ketika dia baru melangkah keluar dari kedai itu, dia ternampak seorang pakcik hendak menyeberang jalan.

Tiba-tiba kelihatan sebuah kereta yang dipandu laju dan menuju ke arah pakcik yang sedang menyeberang jalan raya itu. Ahmad berteriak sekuat hati untuk memberi amaran kepada orang tua itu. Namun pakcik itu tidak kedengaran teriakan Ahmad.

Dengan tidak membuang masa, Ahmad terus berlari ke arah pakcik itu. Dia menahan pakcik itu daripada terus melangkah ke hadapan menyeberang jalan raya. Pemandu kereta itu kemudian memberhentikan keretanya dan keluar untuk bertanyakan keselamatan pakcik itu.

‘Saya minta maaf. Saya tidak nampak pakcik menyeberang jalan tadi’, kata pemandu itu kepada pakcik.

Selepas itu, Ahmad terus membawa pakcik itu menyeberang jalan. Pakcik itu mengucapkan terima kasih kepada Ahmad kerana menolongnya. Ahmad rasa lega dan gembira kerana pakcik itu terselamat dari kemalangan.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home